Kyllä on ollu niin kiireinen viikko ettei pitkään aikaan. Hyvä että ehtiny sähköpostit käydä kerran päivässä kurkkaamassa. Minä oon hoitanu elukat, isäntä kylväny, lapsilla ollu hoitaja...oon piirtäny suunnitelmia, käyny pitämässä pihakutsuja..enkä ole ehtiny omalla pihallakaan tekemään mitään muuta ku kuvaamaan. Eilen pyörähdin ystäväni kanssa Tampereella toisen ystäväni häissä, tänään tulin sieltä. Oli niin mukava reissu, nauruhermot on saanu kyllä kovaa harjotusta! 

Siinäpä nyt kuvasatoa viikon ajalta.

Ihania kukkia nousee joka puolelta, kivikkokasvit on kohta parhaimmillaan ja puut vihertää...kevään paras aika ehdottomasti!

Lamoherukka on kyllä yks mun suosikeista näin keväällä. Lehti tulee tosi aikaisin, kun kaikki muu on vielä ruskeaa, tämä on jo täydessä lehdessä. Tällä hetkellä se kukkii, tosin kukat on kyllä aika pienet ja huomaamattomat mutta läheltä katsottuna kauniit.


Narsissit nousee lamoherukan välistä.


Ja tämä mun ihana purppuratuomikin on ihan täynnä nuppuja!! Vielä koskaan aiemmin se ei ole kukkinut, jos nyt viimein sais siitä jonku oksan maljakkoonkin. Tästä jonku matkan päästä yhdeltä pihalta kävin alun kaivamassa 4 vuotta sitten...


Raparperitkin on jo melko isoja, vaikka talvella niiden päältä meni lasten pulkkamäki. Eivät ottaneet siitä nokkinsa.. Punaväriminttu ei tykänny mäenlaskusta, se on hävinny siitä kohti. Mut onneks sekin on kovaa leviämään, saa siirrettyä sitä siitä vierestä lisää kuolleiden tilalle.


Kaukasianpitkäpalko on kyllä niin ihana kun se kukkii! Parhain kukinta sillä on tällä hetkellä jo takana päin, nämä kuvat otettu tuossa viikolla joku päivä. Viime kesänä vasta istutin nämä taimet, levis kyllä melko nopeesti ja tosi hyvin talvehti. Useimmiten tätä näkee valkoisena, mutta minä ku oon niin hempeä että mulle pitää olla vaaleanpunaista


Sinivuokotki selvis talvesta, koko viime kesän ne oli purkeissa tuossa pihalla kun en saanu niitä istutettua. Syksyllä vasta laitoin maahan, tosi huonokuntoisina jo, mutta niin ne vaan kukkii. Sitkeitä sissejä. Näiden piti kyllä kaikkien olla sinisiä, mutta jostain tuonne on eksyny tuommonen valkonenki sekaan..ei se valkovuokolta näytä, vaikka niin ensin äkkiä ajattelin...mikä lie? Voiko sinivuokkoja olla valkoisiakin?!



Kesäpikkusydän ja vuorenkilvet kukkii jo lämpimimmässä penkissä, vettä vaan sais sataa..on niin kuivaa joka paikassa että piti kaivaa jo kasteluletku esille.



Pilvikirsikka on nupulla (vas), koivut hiirenkorvalla...linnut laulaa ja aurinko paistaa...mitä muutakaan sitä puutarhuri voi toivoa.