Pensanhanhikkia oon istutellu ympäri pihaa, se on niin nätti näin syksymmällä kun kukkii ja ei enää muut pensaat kuki.

Keväästä tosin on vähän aikaa risuisen näköinen mutta kyllä se aika pian vihertyy kun jaksaa

toisinaan poistella niitä vanhimpia oksia.

Nopeesti tekee uutta kasvustoa, joka vihertyy aiemmin mitä nämä vanhat oksat. Oikeastaan joka kevät

mä muutaman oksan oon vähentäny. Kannattaa muistaa ett leikkaus kiihottaa kasvua ja lisää kukintaa,

jotta rohkeesti vaan pensas-sakset käteen ja leikkelemään puskia..

Kasvupaikka sais olla aurinkoinen, tai puolivarjoinen. Ihan märässä, tiiviissä savimaassa se kasvaa

huonosti, mutta muuten näyttäis olevan kyllä aika helppo maan suhteen.

Tässä kuvassa 'Tervola' joka menestyy ihan Lapissa asti VII vyöhykkeellä. Ja sietää hyvin myös paahdetta,

mikä täällä meidän pihalla on kyllä aika ehdoton edellytys..

Ja tämä kuva tässä alla nyt toisen kerran ihan sen takia, ett oon niin ihastunu

tähän matalaan lajikkeeseen. Virallinen lajikenimi mulla on nyt kyllä hukassa,

kun en sitä muistanu heti laittaa ylös kun kävin ostoksilla Norassa..jos täällä

sivuilla joku tuttu sieltä vierailee, niin sanokaapas mikä se nyt on??

Mutta kyseessä siis pensashanhikin matalampi muoto, joka sopii hyvin maanpeitekasviksikin.

Ja tässä kohtaa ainakin on kukkinu tosi paljon ja kasvanu ihan hirveen nopeesti, vaikka on tiivis ja savinenki tuo maa.

Sitkeämpi on kuin ihan tavallinen pensashanhikki.