Enhän mä malta toimeettomana olla, puoli päivää levähdin, illalla jo istuttelin kesäkukkia. Onhan mulla hyväne aika ihan terve vasen käsi, silläkihän saa aikaan vaikka ja mitä. Ja hätä keinot keksii, oikeessa käessäki on kyynärpää, jota voi käyttää tukena ku kaivaa vaikka lapiolla No eipä tässä silti tyhmänrohkeeksi piä ruveta, ettei rasitu liikaa tuo käsi..semmosta pientä ja kevyttä hommaa vaan.

Soitin samaisen naapurin pojan apuun, joka täällä oli viime kesänäki ja se kävi kärräämässä kottikärryillä mulle kuoppiin multaa, niin sain ruusut istutettua.

Tomaattien ja kurkkujen tukinaruja oon sitonu ny aamupäivän, vähä myöhäsessä neki on, tahtoo lehdet katkeilla ku pyörittelee naruja paikoilleen..

Ja kattokaa tätä mun vesipönttöä! ihan turhaan se tuonne kaivettiin, ku nousi sieltä ylös!  Tuo kuoppa on ihan täynnä vettä ja se pönttö kelluu siinä päällä, taidettiin osua suoraan vesisuoneen. Olisko ideoita, miten tuota vois hyödyntää?? Mitään pintavettä se ei voi olla, ku ei täällä ole satanu moneen viikkoon! Alunperän tuo pöntön ylälaita oli ihan tuolla maanpinnan tasalla..nyt on jo puoli metriä sen yläpuolella.

No kasvihuoneelle menevän käytävän viereen nyt tuli nuo ruusut, juhannusruusu ´ruskela´ ja Morsionruusu, joka ilmeisesti on sama ku juhannusmorsian. Juhannusruususta jalostettuja lajikkeita molemmat. Ennen ja jälkeen, eri suunnista otettuna

 

Lopuksi vaan kuvia, ku tää kirjottaminen on vähä hidasta vasemmalla kädellä. Alla Wiljamin keltaruusu, viime syksynä istutettu ja kovasti kukkii kokoonsa nähden.

Yllätykseksi tuolta kivikkopenkistä nousi tämmönenki, idänunikkoa mun käsittääkseni.

Hehkuvan punainen ketoneilikka...mehiläinen kangasajuruohossa

Arovuokko ja Mäkitervakko, jonka piti levitä kovasti, mut kutistuu vaan..ainut kukka tämä tässä.

Kesäkukat pääsi paikalleen, vielä tarttis tuo isännän ruuvata parvekelaatikot paikoilleen...


Lumipalloheisiki kukkii ensimmäistä kertaa. Siinäpä nämä nyt tällä erää...