Kylläpä nuo isännänki hoksottimet välillä pelaa. Minä sille voivottelin tuota mansikkamaan reunuksen ropleemaa, kun piti ne ratapölkyt poistaa, niin meinas ett onhan tuolla yhden talon pihasta puretun hirsiladon seinähirsiä kasassa, tekee sen reunan niistä. Ja niin me tehtiin! Eikä ilme juurikaan siitä huonommaksi muuttunu, ja taas on mulla siellä "penkki" missä istua ja ihailla..

Ja niin sai renkikin tulla jälleen töihin, toisen veljeni kans. Moottorisahalla pätkivät hirret sopiviksi ja asettelivat paikoilleen. Homma oli valmis puolessa toista tunnissa, joten ei siinä kauaa nokka tuhissu. Ja mä oon niin tyytyväinen tuohon! Nyt ei ole enää myrkkyjä siellä. Tässäpä vielä pari kuvaa ennen ja jälkeen.




Lisäksi oon tässä parin päivän aikana tehny risusavottaa tuossa pihan reunassa pusikossa. Voimasaksilla perkkasin tuosta liian tiheässä kasvaneet ja kaikki pienemmät puuntaimet pois.. Kyllä se jumpasta käy, voittaa mennen tullen ja palatessa tämmösen ohjatun jumppatunnin.. Pari tuntia eilen ja toissa päivänä, nuorimmaisen päiväunien aikana siellä uurastin, mut vielä jäi osa kantamatta kasaan. Meinataa lasten kans laittaa tässä "kokko" palamaan kunhan ne vähän kuivahtaa, jos sattus oleen suotuisia ilmoja. Ranteet ja käsivarret on kipeinä. Kummasti tuo maisema vaan muuttuu..


Ennen ja jälkeen...


Ja tänään sain tämänkin kohdan pihasta (autotallin edestä)  viimein siistittyä. Rakennusjätettä, muovia ja ties mitä puupalikoita oli tuokin metsän reuna täynnä. Loput sorat tuolta kasasta ajettiin tähän ja haravalla ne tasoittelin. Nyt ihan nätisti rajautuu tuo metsikkö tuosta pihasta. Eikä se mun mielestä mitään muuta enää kaipaa..niin joo..vaikka tietenki olishan ne hirret tuossaki reunassa ihan nättejä, jos vaikka puoleksi upottas niitä tuonne maahan...hmm?


Ja sainpa minä multakuormanki! Nyt enää pari isoa kiveä tuohon keskelle ja sais kuopasta ne taimet maahan.. jos vaikka huomenna tekis vielä sen, ellei sada vettä. Sitten sais levähtää vähän aikaa. Stressitaso taas laski kummasti kun sai nämä pitkään venyneet hommat pois "työlistalta". Mun kesä näköjään loppuu vasta sitten kun maa on jo niin jäässä ettei lapio sinne enää uppoa..