Tuli postista Kauppilan puutarhan uusi taimikuvasto ja oi voi mitä kaikkia ihanaa tuossa olis!! 

Onkos kellään kokemusta Kauppilan kautta tilatuista/ostetuista taimista? Millanen laatu? Vastaako kuvausta? Jne.


Näitä tekis niin mieli tilata, sopis osa tuonne tulevaan metsäpuutarhaanki niin hyvin..alla oleva magnolia pitäs menestyä IV vyöhykkeellä asti, sitä tekis mieli kokeilla täälläkin, kun osa näistä mun kasveista on jopa III- vyöhykkeen kasveja mitä täällä nyt jo on ollu monta talvea.

 

Nämä kävis sinne metsäpuutarhaan aluskasveiksi pensaiden ja puiden juurille...

 

Tämäki on aika veikeän näköinen..

 

 

Alppiruusujen kaveriksi sopis hyvin tällanen Kalmia, kuva vähän valottunut, mut en saanu parempaa ku loppu kamerasta akku...

 

Ja jouluruusu tottakai, vieläpä kerrottukukkanen, mitenkähän tämän laita olis, saiskohan tuota kasvamaan?! Mulla näiden kukkien näköjään pitää olla kerrottuja, ne on jotenki niin kauniita, täyteläisiä..

 

 

Tässä tarhavaleunikkoa ja köynnösukonhattua, nekin kävis sinne metsäpuutarhaan, köynnökselle vois taiteilla jotain vanhoista heinäseipäistä, kun niitäki nyt muutama olis tuolla säästössä..

 

Lewisiaa autotallin seinustan kivikkopenkkiin, samoin tätä saksankurjenmiekkaa..tän väristä oon katellu jo kauan, mut näillä taimistoilla missä olen käynyt, ei ole ollut kuin niitä perinteisiä sinisiä kurjenmiekkoja.


Ja vielä jäi tuohon vaikka ja mitä ihanaa, mut ei raaski koko kuvastollista tilata yhellä kertaa..tosin tässäki vois monelle olla jo liikaa, mut ei mulle... Hullu mikä hullu!